Lid worden van de Stichting OASE Limburg

Met ingang van 1 januari 2006 zijn drie regionale Personeelsstichtingen actief binnen het werkgebied van Essent/Enexis.

De regionale indeling ziet er als volgt uit:

Noord:

Groningen, Friesland, Drenthe, Overijssel, Noord-Gelderland, Flevoland en Noord-Holland (S.P.E.N.).

Brabant:

Brabant, Zeeland, Zuid-Holland, Utrecht en Zuid-West Gelderland (SOSEB).

Limburg:

Limburg, Zuid-Oost Gelderland (OASE Limburg).

Medewerkers met een vast-/tijdelijk dienstverband kunnen lid worden bij een personeelsstichting. Uitzend-/inhuurkrachten zijn uitgesloten van lidmaatschap.

De woonplaats van de medewerker is in principe leidend maar er kan door de medewerker ook gekozen worden voor een andere regio (personeelsstichting).

De jaarlijkse contributie per deelnemer bedraagt €18,00 (peildatum 2010) welke automatisch van het januari salaris wordt ingehouden. Verder wordt bij elke activiteit een eigen bijdrage gevraagd.

Lid worden kan door middel van het ingevulde inschrijfformulier (verkrijgbaar bij het secretariaat personeelsstichting) in te dienen bij HR Essent/Enexis (afhankelijk waar je werkzaam bent). Na verwerking van de inschrijving door HR volgt opname in de ledenadministratie bij OASE Limburg.

Huishoudelijk reglement van de Stichting OASE Limburg:

Bij het lidmaatschap OASE Limburg hoort onderstaand huishoudelijk reglement welk wordt geaccepteerd bij aanvaarding van het lidmaatschap:

Lid worden geschiedt middels schriftelijke inschrijving via formulier HR waarbij een doorlopende machtiging wordt afgegeven inzake incasso contributie/bijdrage activiteiten.

Het lidmaatschap is strikt persoonlijk en niet overdraagbaar.

Peildatum lidmaatschap is 1 januari enig kalenderjaar.

Opzegging lidmaatschap dient te geschieden tot uiterlijk 3 maanden voor einde kalenderjaar.

Bij het bereiken van de pensioengerechtigde leeftijd kan de deelnemer lid worden van de Senioren personeelsvereniging. De deelnemer mag het lopend jaar nog blijven deelnemen aan activiteiten van de Actieven personeelsvereniging.

Bij ontslag (nemen of krijgen) vervalt per direct het lidmaatschap van de PV.

Indien het lid heeft ingeschreven voor een activiteit voorafgaand aan ontslag of ontslagname en de activiteit valt na de ontslagdatum kan geen deelname aan activiteiten plaats vinden.

Deelname aan reizen dienen geannuleerd te worden door de deelnemer bij de reisorganisatie.

Verrekening van reeds gemaakte kosten dient de deelnemer zelf af te handelen met de reisorganisatie.

Voor eigen bijdrage(n) aan activiteiten vindt geen restitutie plaats door PV (in uitzonderingsgevallen beslist het bestuur).

De opzegging lidmaatschap wordt geformaliseerd in het volgend kalenderjaar (restitutie contributie is niet mogelijk).

Deelname aan de activiteiten is gerechtigd voor leden,  partner en de inwonende kinderen tot 21 jaar.

Deelnemer  is zelf verantwoordelijk voor de benodigde reis-/ongeval verzekeringen tijdens deelname aan de activiteiten.

Het bestuur kan niet aansprakelijk worden gesteld voor de (financiële) gevolgen van persoonlijk letsel/diefstal of andere zaken.

Onrechtmatig gebruik maken van het lidmaatschap / deelname aan activiteiten betekent automatisch royement lidmaatschap van de stichting.

Betaling contributie geschiedt, middels automatische inhouding salaris, in januari van enig jaar.

Incasso eigen bijdrage activiteit vindt plaats in de week voor uitvoering activiteit of conform voorwaarden reisorganisator.

Indien betaling eigen bijdrage niet is voldaan 3 dagen voorafgaand aan de activiteit

volgt uitsluiting van deelname aan activiteit.

In geval deelnemer toch deelneemt aan activiteit, om welke reden dan ook, en geen eigen bijdrage heeft betaald volgt betalingsherinnering (betaaltermijn 14 dagen).

Vervolgens volgt een aanmaning (betalingstermijn 14 dagen).

Indien dan nog niet aan de betalingsverplichtingen is voldaan volgt met onmiddellijke ingang uitsluiting lidmaatschap Stichting Oase Limburg.

Bij voorkomende, niet verder genoemde zaken, beslist het bestuur.